Ondernemen
No Comments

De voordelen van een administratiekantoor in Rotterdam

administratiekantoor rotterdam

Een administratiekantoor in Rotterdam kan een enorme uitkomst zijn voor kleine- en middelgrote bedrijven. Een dergelijk administratiekantoor kan namelijk veel voor kleinere bedrijven betekenen op het gebied van fiscale kennis. Het zijn namelijk meestal juist de kleinere bedrijven die heel veel geld kunnen besparen wanneer ze de juiste belastingvoordelen weten te gebruiken. Echter is men lang niet altijd op de hoogte van deze voordelen. Daardoor lopen vele kleine ondernemers allerlei financiële meevallers mis en dat is zonde. Kleine bedrijven kunnen elke cent goed gebruiken om hun plek op de markt te vinden. Een goed administratiekantoor in Rotterdam kan ervoor zorgen dat een dergelijk bedrijf alle mogelijke voordelen weldegelijk benut en er elk jaar sterker van wordt.

Een administratiekantoor in Rotterdam vinden

Het kan zijn dat je net een bedrijf bent gestart of net in een fase terecht bent gekomen waarin je op zoek bent naar een administratiekantoor. In die gevallen is het belangrijk om een goed administratiekantoor in Rotterdam te vinden dat je met al je administratie kan helpen. Maar hoe vind je een dergelijk kantoor? De snelste manier om een goed beeld te krijgen van de kantoren in je omgeving, is door hier op te zoeken via het internet. Hierdoor kun je deze kantoren gemakkelijk en snel met elkaar vergelijken en beslissen welke het beste bij je past.

Administratiekantoren zijn er in allerlei soorten en maten. Het hebben van een degelijk administratiekantoor in Rotterdam is belangrijk, omdat je er dan verzekerd van bent dat alle specialistische en nodige kennis in huis is. Zo kun je namelijk ook na een eventuele groei gewoon bij dezelfde accountants blijven en kunnen ze je nog steeds adviseren. 

Kantoren met boekhouders en fiscalisten

Wanneer je op zoek gaat naar een goed administratiekantoor in Rotterdam, is het belangrijk om te kijken naar de disciplines die het bedrijf in dienst heeft. Zo weet je namelijk zeker dat het kantoor niet alleen je administratie kan doen, maar je ook kan adviseren op fiscaal niveau. Dit is een enorm belangrijk element, omdat een juist fiscaal advies je elk jaar heel veel geld kan schelen. Dit komt doordat je als startende ondernemer heel veel aftrek en voordeel kunt ontvangen. Denk hierbij aan de kleine ondernemersregeling en de KOR die vanaf 2020 in werking treedt. Dergelijke voordelen zijn vaak ingewikkeld en het is niet ondenkbaar dat startende ondernemers zich er niet bewust van zijn. Een goede accountant of fiscalist van een administratiekantoor in Rotterdam kan je hierbij helpen. 

Personeels- en loonadministratie

Waar je bij fiscaal voordeel aan regels moet voldoen om voordeel te krijgen, moet je bij de personeels- en loonadministratie voldoen aan strenge wetten voldoen. Dit zijn vaak intricate wetten die veel veranderen. Daarom is het belangrijk dat je dergelijke administratie aan een goed administratiekantoor overlaat. Zo weet je zeker dat alles volgens de regels wordt verwerkt en dat de juiste hoeveelheid loon, inclusief acht procent vakantiegeld wordt overgemaakt. Hierbij dien je zelf het loon over te maken naar aanleiding van de berekeningen van het administratiekantoor. De administratie die door het kantoor wordt gehouden, zal ook in fysieke kopieën worden opgeslagen in afgesloten kasten. Hierdoor kun je de Belastingdienst altijd tot vijf jaar terug je boeken laten zien. 

Meest recente blogs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.
You need to agree with the terms to proceed

Menu